Call Of Duty : Modern Warfare 2

Call Of Duty : Modern Warfare 2

Call Of Duty : Modern Warfare 2

سری بازی های Call Of Duty یکی از موفق ترین بازی ها در زمینه ی اکشن اول شخص و به خصوص روایت جنگ جهانی می باشد که از طرفداران بسیار زیادی هم برخوردار می باشد . این سری بازی که توسط شرکت Activision منتشر می شود در طی سالهای اخیر توسط دو شرکت بازی سازی Infinity Ward و Treyarch ساخته می شدند که می توان گفت موفقیت Infinity Ward بیشتر بوده است و بازی هایی که این شرکت ساخته است از محبوبیت بالاتری برخوردار است .

پس از 3 نسخه از بازی ندای وظیفه که همگی در خصوص جنگ جهانی بود Infinity تصمیم گرفت تا بازی را از جنگ جهانی بیرون بیاورد و به حال و هوای جنگ های امروزی و مدرن ببرد و با عرضه ی Modern Warfare هم توانست الارقم ریسک بزرگی که کرد موفقیت خوبی را به دست بیاورد . در نسخه ی پنجم که نوبت به Treyarch رسید دوباره بازی به جنگ جهانی برگشت و عده ای را ناراحت کرد و حال Infinity دوباره بازی را به جنگ های مدرن باز گرداند و Modern Warfare 2 را معرفی کرد که توانست با قابلیت های بالایی که بازی داشت , دوباره محبوبیت بازی را به صورت چشمگیری افزایش دهد !

Call Of Duty : Modern Warfare 2

{ داستان }

داستان بازی بعد از داستان نسخه ی شماره 4 یعنی COD : MW رخ میدهد . پس از اینکه Soap Mac Tavish توانست زاخائف را از بین ببرد به مقام کاپیتانی نیروی ویژه هوایی SAS میرسد . پس از پایان MW شریک زاخائف یعنی ولادیمیر مکارو تصمیم به ادامه راه زاخائف میگیرد و پایگاهی قدرتمند در کوههای روسیه ایجاد میکند و خطری جدی بزرگ برای دنیا به حساب می آید . سپس گروه عملیاتی Task Force 141 که مکتاویش کاپیتانی آن را به عهده دارد مسول مبارزه با مکارو می شود . کاراکتر اصلی بازی یکی از اعضای گروه 141 به نام سر گروهبان گری سندرسون می باشد .

Call Of Duty : Modern Warfare 2

{ گیم پلی }

گیم پلی بازی را می توان یک گیم پلی با سرعت بالا و طبق رویه ی سری بازی های COD , سینمایی دانست با این تفاوت که عوامل زیادی در این حوادث سینمایی تاثیر گذار خواهند بود . در نسخه های قبلی فقط یک اتفاق در جلوی روی شما قرار داشت و پس از رسیدن به نقطه ی مورد نظر شاهد آن اتفاق بودید اما در این شماره شما می توانید در کار سینماتیک آن دخالت کنید . مثلا در قسمتی که قرار است هواپیماهای شما به منطقه برسند و آنجا را بمباران کنند تعدادی ضد هوایی وجود دارد , حال اگر شما به سرعت این ضد هوایی ها را از بین ببرید هواپیماهای شما به سلامت به مکان مورد نظر می رسند و با بمباران محل کار شما را بسیار راحت می کنند اما اگر شما ضد هوایی ها را از بین نبرید مطمئنا تعدادی از هواپیماهای شما از بین می رود و به طبع کار شما در ادامه سخت تر خواهد شد !

Call Of Duty : Modern Warfare 2

تعداد اسلحه های مورد استفاده در حد قابل قبولی است و تعدادی از اسلحه های فوق پیشرفته ای وجود دارد که با طراحی زیبا و کاربرد منحصر به فرد خود کار را برای به پایان رساندن بازی آسان می کند . هر اسلحه برای کار خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و می توان از هر اسلحه در موقعیت های مختلف استفاده ی کامل را برد . همچنین شخصیت اصلی قابلیت برداشتن 2 اسلحه می باشد به همراه یک چاقو و تعدادی نارنجک و همین طور در برخی مواقع بمب های مختلف و از این قبیل . همچنین در بازی می توان از اسلحه ی دشمنان بر علیه خودشان استفاده کرد . قابلیت جدید هم که به بازی اضافه شده است این است که می توان به طور همزمان 2 اسلحه را در دست گرفت و دشمنان را قتل عام کرد . البته فکر کنم که فقط در بازی می توان از اسلحه های یوزی و کلت برای این قابلیت استفاده کرد .

Call Of Duty : Modern Warfare 2

در بازی قابلیت استفاده از وسایل نقلیه نیز وجود دارد که می توان از این وسایل نقلیه به قایق , اتومبیل و جت اسکی اشاره کرد . همینطور در برخی مراحل با استفاده از هلی کوپتر به مناطق مختلف سفر خواهید کرد . این قسمت ها بسیار جالب طراحی شده است و کنترل وسایل نقلیه هم بسیار راحت صورت می گیرد و در حین حرکت با این وسایل نقلیه می توانید با استفاده از یک کلت به دشمنان سر راه خود شلیک کنید و آنها را از بین ببرید .

Call Of Duty : Modern Warfare 2

در بازی دو حالت مهم Single Player و Multi Player و یک بخش دیگر وجود دارد که حالت Single Player قسمت داستانی بازی می باشد .بخش مولتی پلیر هم که برای بازی در شبکه است و دارای نقشه های جدید و متفاوتی به بخش های دیگری می باشد . همچنین گفتنی است که در این بخش می توان برای اولین بار COD را به صورت سوم شخص بازی کرد .

هوش مصنوعی دوستان و دشمنان هم بسیار خوب طراحی شده است . دشمنان شما از هیچ حربه ای برای از بین بردن شما صرف نظر نمی کنند و از راههای مختلف سعی در نابود کردن شما دارند . یارانتان هم دست کمی از آنها ندارند و بسیار خوب جایگیری و درگیر می شوند و کمک زیادی را به شما برای به پایان رساندن بازی می کنند .

مراحل بازی هم از جذابیت و تنوع بالایی برخوردار است . مراحل در مناطق مختلف از قبیل کوهستان , شهر و حتی سکوهای نفتی می باشند . در هر مرحله هم شاهد سورپرایزهایی خواهید بود که جذابیت بازی را تا حد بسیار بالایی افزایش می دهد .

می توان بزرگترین عیب گیم پلی بازی را کوتاه بودن مدت زمان آن دانست به طوری که می توان این بازی را در مدت زمانی حدود 5 یا 6 ساعت به پایان رساند که مدت بسیار کوتاهی به شمار می آید .

Call Of Duty : Modern Warfare 2

{ گرافیک و فیزیک }

گرافیک بازی را می توان یکی از بهترین گرافیک های سال 2009 دانست . همه چیز بسیار طبیعی و خوب طراحی شده اند و اکثر وسایل درون محیط دارای قابلیت تخریبپذیری خوبی هستند . طراحی کاراکترها بسیار خوب می باشد . همچنین دشمنان موجود هم دارای تنوع نسبتا خوبی هستند و مانع از یکنواختی بازی می شوند . محیط بازی هم دارای گرافیک بسیار بالایی می باشد و از محیط کوهستانی و برفی روسیه وجود دارد تا کوچه پس کوچه های ریودوژانیرو …. انفجارها و دود و آتش هم طراحی بسیار طبیعی دارند . بر خلاف mw که آب چهره ای غیر طبیعی داشت در mw2 شاهد این نکته ی منفی خواهیم بود . آسمان هم بسیار خوب طراحی شده است .

فیزیک بازی هم بسیار پیشرفت کرده است . محیط دارای تخریب پذیری خوبی می باشد و تیر ها حتی از دیوار عبور می کند که احساس یک جنگ واقعی را القا می کند و هیچ جای امنی را برای شما باقی نمی گذارد . حتی در کوچه های ریودوژانیرو شاهد گلدان بر روی دیوارها هستیم در صورت عبور افراد دشمن شاهد افتادن این گلدانها به پایین می باشیم .

البته بخش گرافیک و فیزیک بازی خالی از اشکال نیست و دارای تعداد کمی باگ هم می باشد . مثلا وقتی که یکی از دشمنان را که بر روی پشت بام بود را کشتم شاهد این بودم که جسدش روی هوا معلق ماند و بسیار تعجب بر انگیز بود !

Call Of Duty : Modern Warfare 2

{ صداگذاری و موسیقی }

صداگذاری و موسیقی بازی یکی از نقاط قوت بازی mw2 است . دیالوگ هایی که بین افراد رد و بدل می شود بسیار طبیعی می باشند و کاملا با لب خوانی چهره کاراکتر ها تناسب دارد و بسیار حرفه ای عمل شده است . موسیقی بازی هم بسیار جذاب و هیجان آور می باشد و هنگامی که درگیری آغاز می شود حس هیجان را به خوبی القا می کند و در محیط های آرام دارای موسیقی بسیار آرامش بخشی می باشد . صدای اسلحه ها کامالا با یکدیگر تفاوت می کند و هر یک صدای مخصوص خود را دارد حتی صدای برخورد تیر به اجسام مختلف هم با یکدیگر متفاوت است . در کل این بخش مانند سری های قبلی این بازی بسیار خوب کار شده است و هیچ ایرادی را نمی توان از آن گرفت !


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: نقد و برسی
[ پنج شنبه 29 اسفند 1392 ] [ 14:51 ] [ علی امیدی ]
[ ]